Πως θα κάνω οικονομία στα καύσιμα. Συμβουλές για οικονομική οδήγηση. Οι τρόποι για την μείωση του κόστους σε καύσιμα αλλά και της συντήρησης του αυτοκινήτου.
Οικονομία στα καύσιμα και συμβουλές για οικονομική οδήγηση
Σύμφωνα με μελέτες, η ορθολογική χρήση του αυτοκινήτου, η τακτική συντήρησή του και ο ήπιος τρόπος οδήγησης (eco driving), μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση κατά περίπου 30% της κατανάλωσης καυσίμου με αντίστοιχη φυσικά μείωση του σχετικού κόστους.
Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές για την μείωση του κόστους σε καύσιμα αλλά και της συντήρησης του αυτοκινήτου.
Ελαστικά – τροχοί φούσκωμα | Συντήρηση – servis αυτοκινήτου
Τα ελαστικά πρέπει να φουσκώνονται όταν είναι κρύα και με την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου πίεση.
Η υπερβολική ή μικρότερη πίεση αυξάνει την φθορά των ελαστικών, μειώνει την πρόσφυσή τους, ταλαιπωρεί της αναρτήσεις, μειώνει τον χρόνο ζωής τους, αυξάνει την τριβή με τον δρόμο και την κατανάλωση καυσίμου.
Στην αγορά υπάρχουν τύποι ελαστικών που συμβάλλουν στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.
Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή χιλιόμετρα.
Πρέπει να μην χρησιμοποιούνται ανταλλακτικά – απομιμήσεις, γιατί επιβαρύνουν το αυτοκίνητο με επιπλέον βάρος, είναι μειωμένης απόδοσης και εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης, οδηγούν σε βλάβες πολλαπλάσιες της διαφοράς τιμής τους.
Κάθε χρόνο είναι απαραίτητο το σέρβις ακόμα και αν δεν έχουν συμπληρωθεί τα χιλιόμετρα.
Ένα τυπικό φθηνό σέρβις βοηθά στην διατήρηση της απόδοσης, οικονομίας, αποτρέπει την εμφάνιση πολυέξοδων ζημιών.
Ένα τυπικό φθηνό σέρβις, διατηρεί σε άριστα επίπεδα την μηχανική κατάσταση του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα σημαντικού παράγοντα για ασφαλή και οικονομική οδήγηση.
Σχάρα, ηλεκτρικά συστήματα, τρόπος οδήγησης και εκκίνηση Ι.Χ
Στην σχάρα της οροφής πρέπει να αποφεύγονται τα μεγάλα φορτία.
Περισσότερα από 100 κιλά επηρεάζουν την ευστάθεια, την αεροδυναμική και αυξάνουν την κατανάλωση, ενώ κάνουν ιδιαίτερα ανασφαλή την οδήγηση.
Ανάλογες επιδράσεις έχουν και οι σχάρες που τοποθετούνται και σε άλλα σημεία του οχήματος (π.χ. στην πίσω πόρτα αποσκευών).
Υπολογίζεται, εξαιτίας της αντίστασης που προκαλούν στην κίνηση του οχήματος, πως ευθύνονται για την κατανάλωση τουλάχιστον 5% περισσότερου καυσίμου.
Τα συστήματα ήχου μεγάλης ισχύος, τα επιπλέον φωτιστικά στοιχεία και ο κλιματισμός (το καλοκαίρι) επιβαρύνουν την κατανάλωση.
Οι υπερβολικές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις αποτελούν σπατάλη καυσίμων.
Μία ήρεμη οδήγηση, με την τήρηση επαρκών αποστάσεων ασφαλείας είναι οικονομικότερη, ασφαλέστερη, πιο άνετη και αυξάνει την διάρκεια ζωής του κινητήρα, των ελαστικών και των αμορτισέρ.
Η βέλτιστη σχέση απόδοσης με κατανάλωση των κινητήρων κυμαίνεται ανάμεσα στις 2.000 με 3.000 στροφές το λεπτό, αν και αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή.
Η μη τήρηση αυτών των ορίων οδηγεί σε σπατάλη καυσίμων.
Η μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι, κατ’ ανάγκην, και η οικονομικότερη.
Στις κυκλοφοριακές συμφορήσεις, τα απότομα ξεκινήματα και σταματήματα δεν ωφελούν ούτε σε κέρδος χρόνου ούτε, πολύ περισσότερο, στην κατανάλωση.
Τα απότομα φρεναρίσματα μετά από υψηλές ταχύτητες επιταχύνουν την φθορά στα τακάκια των φρένων και στις δισκόπλακες.
Γιατί; …γιατί οι κατασκευαστές έχουν μεριμνήσει για τo αποκαλούμενο «start and drive» (βάλε μπρος και ξεκίνησε).
Ο κινητήρας, τα ελαστικά, τα αμορτισέρ και το κιβώτιο ταχυτήτων φθάνουν στο μέγιστο της απόδοσής τους όταν έχουν αποκτήσει τη θερμοκρασία λειτουργίας τους, όπως την έχει καθορίσει ο κατασκευαστής.
Αυτή επιτυγχάνεται μετά από 5 λεπτά κανονικής και προσεκτικής οδήγησης.
Χώρος αποσκευών | Καύσιμα και πρόσθετα βενζίνης | Καταλύτης
Περιττά βάρη στον χώρο των αποσκευών, αυξάνουν την κατανάλωση.
Αύξηση κατανάλωσης (και κυρίως, μείωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση) υπάρχει και όταν το όχημα φορτωθεί ανομοιόμορφα.
Η χρήση σούπερ αμόλυβδης δεν συμφέρει, όταν ο κινητήρας δεν είναι σχεδιασμένος να λειτουργεί αποκλειστικά με αυτήν.
Αντίθετα, μπορεί να επιφέρει φθορές στον κινητήρα.
Η απλή αμόλυβδη είναι πολύ πιο συμφέρουσα, ιδιαίτερα για μετακινήσεις στην πόλη, εφόσον βέβαια συνιστάται από τον κατασκευαστή.
Το πρόσθετα βενζίνης και λαδιού μπορεί να είναι επιζήμια όταν δεν είναι εγκεκριμένα για τον συγκεκριμένο τύπο του εκάστοτε κινητήρα
Εφοδιάζουμε το όχημά μας με καύσιμα νωρίς το πρωί.
Τις πρωινές ώρες η θερμοκρασία του εδάφους είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, με αποτέλεσμα όσο πιο κρύο είναι αυτό, τόσο μεγαλύτερη να είναι η πυκνότητα του καυσίμου.
Οι δεξαμενές των πρατηρίων καυσίμων είναι υπόγειες και άρα η θερμοκρασία του εδάφους επηρεάζει άμεσα την πυκνότητα των καυσίμων.
Αντίθετα, αν κάνουμε ανεφοδιασμό το απόγευμα ή το βράδυ, το πιθανότερο είναι το κάθε λίτρο που μπαίνει στο ρεζερβουάρ να μην είναι ακριβώς ένα λίτρο καυσίμου.
Όταν ο καταλύτης φθάσει στο τέλος της ζωής του, πρέπει να αντικατασταθεί.
Αν αυτό δεν γίνει, εκτός από το ότι είναι καρκινογόνος και επιτρέπει την εκπομπή ιδιαίτερα βλαβερών για το περιβάλλον ρύπων, ανεβάζει επίσης, σημαντικά την κατανάλωση και επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις του οχήματος.
Κλιματισμός (θέρμανση και ψύξη καμπίνας επιβατών)
Το καλοκαίρι στις μεγάλες ταχύτητες συμφέρει περισσότερο η οδήγηση με κλιματισμό παρά με ανοικτά παράθυρα.
Τα ανοικτά παράθυρα λειτουργούν σαν «αλεξίπτωτα» (λόγω της δυναμικής πίεσης που αναπτύσσεται στα πλάγια του οχήματος) και υποχρεώνουν τον οδηγό να πατά περισσότερο γκάζι.
Ο κλιματισμός είναι αποδοτικότερος στις μεγάλες ταχύτητες.
Οι αντηλιακές μεμβράνες στα παράθυρα του αυτοκινήτου αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία το καλοκαίρι και ελαττώνουν την χρήση του κλιματισμού και προστατεύουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου από την υπεριώδη ακτινοβολία