Πως συντηρούμε ένα ακινητοποιημένο αυτοκίνητο. Στο βίντεο δίνονται συμβουλές σε όσους έχουν παραδώσει πινακίδες, πως να το συντηρούν για να μην χαλάσει.
Πως συντηρούμε ένα ακινητοποιημένο αυτοκίνητο . Μερικές προτάσεις :
Δείτε τον οδηγό αγώνων και μηχανικό Λεωνίδα Κύρκο, να δίνει συμβουλές σε όσους έχουν παραδώσει πινακίδες και τους μαθαίνει τον τρόπο να τα «συντηρούν» για να μην χαλάσουν.
- Αν σκοπεύετε να αφήσετε το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο για χρόνια τότε καλό είναι να μιλήσετε με ένα συνεργείο για να σας κάνει μια αλλαγή λαδιών με κάποια που δεν περιέχουν καυστικά καθαριστικά συστατικά.
- Γεμίστε το ντεπόζιτο με καλό καύσιμο μέχρι την κορυφή. Αυτό θα βοηθήσει να μην υπάρχει σχεδόν καθόλου χώρος για να σχηματιστεί υγρασία. Είναι πολύ καλύτερο το εσωτερικό του ρεζερβουάρ να είναι καλυμμένο με βενζίνη παρά να έρχεται σε επαφή με αέρα, γιατί η υγρασία προκαλεί σκουριά. Αν σκοπεύετε να μην το κινείτε καθόλου ίσως πρέπει να βάλετε και κάποιο συμπλήρωμα καυσίμου για να αποφύγετε οποιαδήποτε στερεοποίηση ή και αλλοίωση.
- Ένα κόλπο για να μην προκληθεί φθορά στα ελαστικά είναι να αγοράσετε τέσσερα τρίποδα και να ανεβάσετε το αυτοκίνητο πάνω σε αυτά. Με αυτό τον τρόπο το βάρος του αυτοκινήτου δεν θα χαλάσει τα ελαστικά και οι αναρτήσεις δεν θα «κάτσουν». Αν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να το κάνετε, φουσκώστε τα ελαστικά με αρκετά περισσότερη πίεση από την προβλεπόμενη και αλλάζετε το θέση κάθε βδομάδα. Υπάρχει περίπτωση τα ελαστικά να κάνουν θόρυβο για καμιά δεκαριά χιλιόμετρα όταν θα αποφασίσετε να μετακινήσετε το αυτοκίνητο μετά από πολύ καιρό αχρηστίας. Μην τρομάξετε, είναι φυσιολογικό.
- Ο καθαρισμός, όσο και αν φαίνεται περίεργο, είναι ίσως το πιο βασικό βήμα όταν σκοπεύουμε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας. Πολύ προσοχή, να καθαρίσουμε καλά κάτω από το αυτοκίνητο ώστε να μην μείνουν καθόλου ουσίες που μπορεί μελλοντικά να προκαλέσουν οξείδωση ή «κάψιμο» σε πλαστικά μέρη. Στο εσωτερικό, να μην μείνει κανένα υπόλειμμα τροφής ή οργανικής ουσίας. Δώστε βάση στα χαλάκια και στα καθίσματα και προσέξτε να μην αφήσετε καθόλου νερό μόλις τελειώσετε. Αυτό το νερό σίγουρα θα προκαλέσει μύκητες και άλλα δυσάρεστα. Αν δεν έχετε πλαστικά χαλάκια καλύτερο είναι να τα αφαιρέσετε και να τα αποθηκεύσετε σε κάποιο πιο ζεστό και στεγνό μέρος (σε κάποια ντουλάπα). Τέλος, καλό θα ήταν να περάσετε το εξωτερικό του αυτοκινήτου, μετά από πολύ καλό πλύσιμο, με κάποιο κερί ώστε να προστατευτεί το χρώμα από τη σκόνη και ότι άλλο αποφασίσει να καθίσει επάνω στις επιφάνειες. Κουκούλα να χρησιμοποιείτε μόνο αν το αυτοκίνητο είναι σε εξωτερικό χώρο με πολύ σκόνη. Αν δεν έχετε ήδη, αγοράστε μία που να «αναπνέει» ή να έχει θυρίδες εξαερισμού για να φεύγει η υγρασία.
- Ένα πολύ καλό κόλπο είναι να απλώσετε ένα μεγάλο μουσαμά ή κομμάτι νάιλον και μετά να παρκάρετε το αυτοκίνητο από πάνω. Αυτό θα προστατέψει την κοιλιά του οχήματος από την υγρασία του πατώματος και μπορεί επίσης να συγκρατήσει τυχόν υγρά που μπορεί να “φύγουν” από το καμάρι σας.Αφήστε ένα παράθυρο λίγο ανοιχτό ώστε να υπάρχει κάποια κυκλοφορία αέρα και ταπώστε εξάτμιση και εισαγωγή αέρα με κάποιο πανί ή μονωτική ταινία. Αυτό θα προστατέψει τους σωλήνες από διάφορα ζωντανά που μπορεί να τους δουν σαν εξοχική κατοικία καθώς και από την υγρασία. Μπορείτε επίσης να βάλετε και μερικές παγίδες για ποντίκια, μιας και οι λαστιχένιοι ιμάντες και τα διάφορα σωληνάκια, είναι για αυτά από τις καλύτερες λιχουδιές.
- Για να διατηρήσετε ζωντανή την μπαταρία μια είναι η λύση. Στο εμπόριο υπάρχουν κάποιο «έξυπνοι» φορτιστές μπαταριών οι οποίοι φορτίζουν την μπαταρία σε προκαθορισμένες στιγμές και για συγκεκριμένο χρόνο. Αυτό μπορεί να γίνει με τη μπαταρία πάνω στο αυτοκίνητο ή ακόμα καλύτερα σε κάποιο τραπέζι εκτός. Αν σκοπεύετε να αφήσετε το αυτοκίνητο για χρόνια, επικοινωνήστε με την εταιρία και ρωτήστε για τυχόν ζημιές στον εγκέφαλο και λοιπά ηλεκτρονικά που μπορεί να προκληθούν από την απουσία μπαταρίας. Προσοχή, ποτέ οι μπαταρίες μέσα στο σπίτι γιατί αρκετές από αυτές μπορεί να εκρίνουν επικίνδυνα χημικά.
- Πάρτε δύο ή τρεις σακούλες σκουπιδιών ή πανάκια και βάλτε μέσα/τυλίξτε τους υαλοκαθαριστήρες (εμπρός και πίσω). Αυτό θα τους προφυλάξει και το σημαντικότερο δεν θα κολλήσουν τα λάστιχά τους πάνω στο τζάμι μετά από καιρό. Αν αυτό σας φαίνεται δύσκολο, απλά σηκώστε τους στην κάθετη θέση έτσι ώστε να μην ακουμπούν το παρμπρίζ.
- Αν «σκαμπάζετε» από μηχανολογικά αφαιρέστε τα μπουζί και με λίγο λάδι κινητήρα περάστε τις «βόλτες» τους. Αυτό θα βοηθήσει στο να μην κολλήσουν και μετά είναι αδύνατο να τα αφαιρέσετε.
- Το αυτοκίνητο δεν πρέπει να μένει παρκαρισμένο για πολύ καιρό με χειρόφρενο. Βλέπετε, τα τακάκια στα πίσω φρένα μπορεί να κολλήσουν πάνω στους δίσκους και μελλοντικά να χρειαστεί αρκετή δουλειά και χρήμα για να ξαναδουλέψουν σωστά. Ο καλύτερος τρόπος είναι να βάλετε τάκους ή ακόμα και πέτρες εμπρός και πίσω από τα ελαστικά. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να πατάτε μερικές φορές τα φρένα και το πετάλι του συμπλέκτη για να υπάρχει κάποια κίνηση στα μηχανικά και υδραυλικά μέρη αυτών των συστημάτων.
Πώς γίνεται η #συντήρηση σε ένα ακινητοποιημένο #αυτοκίνητο. #Βίντεο με χρήσιμες συμβουλές